Salgsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser  

 

  1. Formål og rækkevidde 

Nærværende betingelser (herefter benævnt ”Betingelserne”), fastsætter vilkårene for SERVIZIO’ (herefter benævnt ”Firmaet”), levering af rengøring til private og erhvervsdrivende (herefter benævnt ”Kunden”), medmindre andet er aftalt mellem parterne.  

  1. Aftaleindgåelse 

Den endelige aftale (herefter benævnt ”Aftalen”) mellem parterne anses for indgåetnår Firmaet har modtaget en underskrift af tilbuddet eller en accept på mail.  

  1. Ydelse 

Firmaets ydelser består i levering af konsulentrådgivning, rengøring, ejendomsservice byggestyring mv. hvis omfang, udførelse og leveringstidspunktet er nærmere beskrevet i Firmaets tilbud, på baggrund af Kundens fremsendte ønsker. Firmaet leverer rengøring i tidsrummet 8-16, medmindre andet er aftalt med Kunden.  

Firmaet er til enhver tid berettiget til at anvende underleverandører til brug for levering af ydelsen. I så fald, vil det til enhver tid være Firmaets ansvar, at underleverandøren overholder Aftalen.  

Firmaet yder ikke rengøring fra d. 23. december til d. 1. januar, da Firmaet holder ferielukket. Falder rengøringen på en anden helligdag, vil rengøringen ikke finde sted og Kunden skal henvende sig til Firmaet, hvis der ønskes en ny dag. Firmaet tilstræber at yde rengøring i sommerferieperioden, men der kan være enkelte uger hvor firmaet holder sommerferielukket.  

  1. Kunden hjælper til 

Det er Kundens forpligtelse, at der er plads til at foretage rengøringen mv. for Firmaet og Kunden skal derfor sikre sig, at der er foretaget tilstrækkelig oprydning. Firmaet kan naturligvis være behjælpelig med oprydning mod betaling. 

Såfremt der foretages ændringer i Kundens kontaktoplysninger, herunder e-mail eller telefonnummer, skal Kunden oplyse Firmaet om dette.  

Såfremt Kunden har specifikke ønsker til rengøringsprodukter eller andet, skal Kunden selv levere dette til Firmaet og Kunden skal informere Firmaet om hvor og til hvad, rengøringsmidlet skal bruges til.  

  1. Priser

Den aftalte pris, fremgår af Firmaets fremsendte tilbud, som Kunden har modtaget ved mail, eller anden skriftlig kommunikationsform. Firmaet har forinden fremsendt tilbudsforslag til Kunden, før tilbuddet med priserne fremsendes til Kunden. Firmaet prisregulerer hvert år, den 1. januar med nettoprisindexet fra Dansk statistik dog minimum 2%.  

  1. Betaling 

Betalingen for ydelsen skal foretages ved bankoverførsel. Oplysningerne til bankoverførslen fremgår af fremsendte faktura, som sendes til Kunden.  

Firmaet fakturerer Kunden hver den sidste dag i måneden for den pågældende måned. Faktura sendes, til den mailadresse, som Kunden har oplyst over for Firmaet. Fremsendte fakturaer forfalder til betaling 8 dage fra fakturadato. Såfremt Kunden betaler for sent, påløber der renter 1 % pr. påbegyndt måned, ligesom Kunden skal betale rykkergebyrer på kr. 100 for hver rykker – dog maksimalt 3 rykkere for hver faktura, som Firmaet har sendt til kunden.  

Hvis fakturaen ikke er betalt efter tredje rykkerskrivelse, er Firmaet berettiget til at overdrage sagen til retslig inkasso. Ved for sen betaling vil der blive beregnet morarenter, fra forfaldsdatoen, med den aftalte rentesats, subsidiært i henhold til rentelovens regler.  

Firmaet er på den baggrund berettiget til at suspendere eller nægte fremtidige aftalte ejendomsservice 

  1. Opsigelse 

Ved erhvervskunder, kan aftalen opsiges af begge parter med 3 måneder til den 1. i måneden   

Opsigelse skal ske skriftligt.  

  1. Force majeure 

Firmaet kan ikke gøres ansvarlig for forhold, der må betegnes som force majeure, herunder men ikke begrænset til: krig, terror, opstand, generalstrejke, brand, naturkatastrofer, import- eller eksportforbud, afbrydelse af den almindelige samfærdsel, afbrydelse eller svigt ved energiforsyningen, omfattende virus eller lignende angreb. Firmaet ansvarsfrihed bestårså længe force majeure består 

Såfremt en sådan force majeure situation varer mere end 60 dage, er hver part berettiget til, at annullerer Aftalen.  

  1. Fortrydelsesret 

Der gælder ingen fortrydelsesret til Kunden, da ydelsen ikke kan trækkes tilbage, når først denne er leveret af Firmaet. For øvrig reklamation, se afsnit 10, nedenfor. 

  1. Reklamation og undersøgelsespligt 

Kunden er pligtig til at undersøge rengøringsydelsen straks og skal uden unødig forsinkelse reklamere, såfremt der er mangler ved den leverede ydelse. Reklamationen skal ske inden for 12 timer efter, at rengøringsbesøget har fundet sted og derefter ophører retten til at foretage reklamation.  

Har der været fejl eller mangler ved rengøringen, skal Firmaet underrettes skriftlig herom, hvorefter Firmaet vil vurdere om der har været fejl eller mangler ved ydelsen. Har der været fejl eller mangler, vil Firmaet bestræbe sig  at udbedre dette hurtigst muligt.  

  1. Forsinket levering/ aflysning 

Såfremt Kunden bliver forhindret i at opfylde Aftalen, skal Firmaet orienteres på skrift, herunder pr. mail: info@servizio.dk eller sms til 40183545, senest kl. 7:00 på rengøringsdagen. Firmaet er berettiget til at fakturere DKK 400, inkl. moms, såfremt Kunden ikke aflyser senest kl. 7:00 på dagen, for rengøringen.  

Firmaet er berettiget til at aflyse senest kl. 7:00 på rengøringsdagen og Parterne kan aftale om rengøringsydelsen skal rykkes eller aflyses. Ændringer i rengøringen kan skyldes eksempelvis sygdom hos Firmaet.  

  1. Forsikringer 

Firmaet har tegnet alle lovpligtige forsikringer, herunder ansvarsforsikring og arbejdsskadeforsikring til Firmaets medarbejdere.  

Kunden er til enhver tid, i Aftalens løbetid, forpligtet til, at have tegnet indboforsikring, bygningsbrandforsikring, der dækker brand, vand og tyveri og skader på indbo og genstande som befinder sig hos Kunden.  

  1. Ansvarsbegrænsning 

Begge parter er ansvarlige over for hinanden efter dansk rets almindelige regler, med de begrænsninger som er gældende i nærværende Betingelser.  

Firmaet kan i intet tilfælde, uanset graden af uagtsomhed, gøres ansvarlig for indirekte tab af enhver art, herunder men ikke begrænset til driftstab, datatab, tabt avance, omkostninger som kan henføres til tredjemand eller anden indirekte tab eller skade, som hændelsen måtte påføre 

I tilfælde af, at Firmaet ifalder erstatningsansvar over for Kunden, som konsekvens af grov uagtsomhed eller forsæt, vil erstatningsansvaret være begrænset til Aftalens nettooverslag, dog maksimalt DKK 10.000 pr. indgået ordre.  

Såfremt Kunden foretager forkerte beskrivelser på opgaven, herunder men ikke begrænset til materialets stand, materialetype m.v. skal Kunden skadesløsholde Firmaet, i det omfang Firmaet måtte ifalde ansvar for sådant tab eller skade.  

  1. Persondata 

Firmaets behandling af persondata, er nærmere beskrevet i privatlivspolitikken, som kan findes på hjemmesiden.  

  1. Ændringer i Betingelserne 

Firmaet forbeholder sig retten til at foretage ændringer i Betingelserne og det er Kundens eget ansvar, at holde sig opdateret med de til enhver tid gældende Betingelser på www.servizio.dk 

  1. Lovvalg og værneting 

Enhver tvist der måtte være mellem parterne, som udspringer af Betingelserne eller Aftalen og som mellem parterne ikke kan løses i mindelighed, skal afgøres efter dansk ret og ved de danske domstole, på Firmaets til enhver tid værende hjemsted.  

 

 

Hjem

Ring op

Send email

Kontakt os